Rubja lettem

BBQ oldalas

2018. július 17. - Rubja lettem

7664a45c-1a51-431b-9ae1-9e53ecce2e37.jpeg

A csont melletti hús, a legfinomabb része a sertésnek, ezért az oldalas egy nagyon csábító alapanyag. Ráadásul kellemes eloszlásban megtalálható rajta a zsír és a hús. Egy 1.5 kilogrammos oldalas volt az alapanyagom. Hickory füstölő chipset használtam hozzá. 

efbd38a9-9a56-457e-b524-950be5de89ce.jpeg

Ha sertésről van szó, nekem ez mindig fájó pont. Igazából a hús íze számomra nem tetsző. Ezért mindig nagyon óvatos vagyok, ha sertésről van szó. Ezért is választottam a Hickory chipset, mint kiegészítőt. A füstölő chipsekről külön bejegyzésben fogok beszélni. 

110 celsiusra melegítettem a smokert, majd bekerült a vizes edény. Alsó rácson sült a hús nagyjából 5 órán keresztül. A Rub teljesen egyszerű volt. Só, bors, fokhagymakrém, barna cukor. Fél óra sütés után elkezdődött a füstölés. Szemmel láthatóan szép pirosra festette a Hickory füstje a húst.

6b00c205-f6aa-430d-b72c-8cde96da3c4a.jpeg

Sütés közben, fokhagymás olajjal kenegettem az olalast. 5 óra után a maghőmérséklet 75 Celsius volt. Ezután fóliába csomagoltam és további 2 órán át sütöttem. Teljesen bepuhult a hús. A csont szinte kimászott belőle. 1 órán keresztül pihentettem, pici BBQ szósszal lekenve. Nekem az a tapasztalatom, hogy érdemes egy napra hűtőbe tenni. Másnap sokkal finomabb. Itt is ez volt a helyzet. Másnapra előjött minden íz és talán még szaftosabb lett.

A Hickory füst, tényleg tette a dolgát. Nagyon kellemes és domináns ízvilágot teremtett a húsnak. Az is érdekes, hogy a fokhagyma íze, egyáltalán nem érződött rajta. Másnap viszont, inkább az volt a legmeghatározóbb íz.

Nyugodt szívvel ajánlom mindenkinek az oldalast grillezni vagy BBQ-zni. 

85527d41-d914-498f-9ace-225d0f3c0ce2.jpeg

A bejegyzés trackback címe:

https://rubjalettem.blog.hu/api/trackback/id/tr1014118263

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása